Veilig parkeren met biggenruggen

De verkeersveiligheid wordt op tal van plekken in de openbare ruimte gewaarborgd dankzij de plaatsing van biggenruggen. Doordat biggenruggen duidelijk de grens markeren tussen daar waar met de auto gereden mag worden en waar niet, dragen zij bij aan veiliger verkeer. Dit is belangrijker dan het wellicht op het eerste gezicht lijkt. Automobilisten wordt het verhinderd om door te rijden wanneer er biggenruggen geplaatst zijn.

Wat zijn biggenruggen?

Biggenruggen zijn rond aflopende prefab betondelen, in de vorm van een biggenrug. Zij zijn vrij laag van opzet, waardoor auto’s geen schade oplopen zodra zijn tegen een biggenrug aan butsen tijdens het inparkeren. De biggenrug geeft slechts een waarschuwing: halt, tot hier en niet verder!

Het verschil tussen traditionele betonobjecten in de vorm van een varkensrug, en die van biggenruggen, is dat de biggenrug veel later is en dus zoals gezegd geen schade aan de auto veroorzaakt. Men zou zelfs over de biggenrug heen kunnen rijden, deze valt te zien als een korte verkeersdrempel. Het is uiteraard niet de bedoeling om er overheen te rijden en de auto zal ook flink door elkaar schudden wanneer dat gebeurt.

Biggenruggen kopen

Het is niet zomaar toegestaan om zelf biggenruggen te plaatsen. Het kan zijn dat een verkeerssituatie u een doorn in het oog is, zo kunt u last hebben van wildparkeerders. Vraag dan bij de gemeente een plaatsing van een biggenrug aan. Dit kan doorgaans snel verlopen. Wel mag u natuurlijk biggenruggen op uw eigen terrein plaatsen. Zo kan het handig zijn om de parkeerplaats bij uw woning te markeren met een biggenrug en zo uzelf en of uw gezin in veiligheid brengen.

Koop uw biggenrug op Biggenruggen.nl, hier treft u alle informatie die u nodig hebt en ziet u de verschillende type biggenruggen. Gele biggenruggen zorgen ervoor dat voetgangers bijvoorbeeld minder snel zullen struikelen. Overweeg dus goed wélke biggenrug u gaat kopen.